Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kinek mi tetszik!

*Sosi*

Elindult nagy hévvel a nemtetszikelés az utóbbi napokban miután sokan rátaláltak arra a youtubos videóra,ahol az amúgy szimpi, vagány rövid hajú aktivista lány nemtetszikel és úgy vettem észre ez mindenkiből ellentétes reakciókat váltott ki, olvasom a cikkeket azóta pro- és kontra. 

Jó, mondjuk nálam nem a csajszi vágtak ki a biztosítékot a videójával, az még hagyján, de SZTE hallgatók éhségsztrájkja az oktatási reform miatt... na ott elpattant valami. Egyrészt mert egy olyan srác kezdeményezte a szervezését, akit nagyon jól ismerek és már itt hiteltelenné vált a dolog számomra! Ez a srác anglisztikán kezdte és már akkor nagy hévvel vette fel a diákhitelt és szórta szanaszét annak rendje és módja szerint. Megjegyzem én akkor dolgoztam a suli mellett ahelyett amit ő csinált. Mivel cseszett tanulni, először átkerült államiról költségtérítésesre, aztán kibukott, a szülei közölték ( jogosan ), hogy akkor továbbá semmilyen anyagi támogatást nem adnak neki, erre visszajelentkezett  valami 20ad rangú BTK-s szakra és most a HÖK-ön dolgozik... Igen, ez a srác intézi az ügyeit a hallgatónak és van pofája tüntetést szervezni egy olyan oktatási reform ellen, ahol pontosan az olyan embereket próbálják meg kiszűrni a felsőoktatásból, akinek NINCS OTT KERESNI VALÓJA, ahogy megítélésem szerint neki sincs!

Azt gondolom, ideje lenne megérteni, hogy nincs mindenkinek keresnivalója a felsőoktatásban és nem csak a képességek végessége miatt, hanem mert a munkaerőpiacnak nincs rá szüksége. Jó lenne ha nem derogálna mindenkinek elmenni  fodrásznak vagy burkolónak vagy tudomisén. Mert bele lett oltva egy pár generációval ezelőtt a " szülői tudatba" hogy akkor viszi valamire a gyerek, ha diplomás...hát nem. Mert a ezek a diplomásokma külföldre mennek és aki azt hiszi hogy ez az jelenti hogy használják azt az egyetemen megszerzett tudást, akkor tévednek. A legtöbben ugyanis elmennek szállodába recepciósnak, mosogatónak, szobalánynak, gyárba csomagolónak szalag mellé és csak az olyanok tehetik meg hogy azt a munkát végezzék amit tanultak mint az orvosok, nővérek, gépészek, mérnökök stb. Ennyit ér az a sok diploma, amit ma az emberek megszereznek. Annyit ér a szociológia diplomám hogy telefonos operátor vagyok, a srácé aki valami latin-filológia mit tudom én mit végzett meg pénzügyi elemző, a másik szaktársam könyvelő és nem csak én végeztem telefonosként a baráti társaságból. Ezeknek mi értelme van? Sokszor kifejtettem azt, hogy én is rosszul döntöttem hogy egyetemre mentem, mert bár sokat tanultam és szerettem, 3 évet arra áldoztam, hogy végig tanulás mellett melóztam egyfolytában hogy ne verjem magam adósságba de mégsem lett olyan biztos megélhetésem és állásom, ami a diplomámból fakadó végzettségemnek megfelel. 

Azért " nyílik ki a bicska a zsebemben", mert azt mondják, hogy az irányzott reformok miatt sokan nem engedhetnék meg az egyetemet és hogy el kell hogy adósodjanak. Eddig is boldog-boldogtalan felvette a diákhitelt ész nélkül, az is akinek nem is igazán lett volna rá szüksége, pedig elvileg a mostani rendszer nem igazságtalan! Bezzeg amit bevezetnének, az igen. Szerintem, aki gazdag, az így is úgy is megengedheti magának az egyetemet, a szegények eddig is megoldották hogy tudjanak járni, például hogy tanultak és a kettő között ott az a metszet, ahol a szülők fizetnek amennyit tudnak, a gyerek meg bukdácsol ugyan de még benn marad a rendszerben, bulizik ahogy a csövön kifér. A másik véglet amin teljesen le vagyok halva mindig meg azok a diákok, akik 6-8 éve vannak ott. Nah ezeket élből vágnám ki mind. Ha nem bírja elvégezni mint minden normális ember akkor menjen és csináljon mást. Nem kell mindenkinek ezt erőltetni. A bátyám is több mint 6 éve csinálja a kertészetit. A régi 5 évesben kezdte, amiből annyiszor kibukott hogy nem tudta megcsinálni, majd átment a 3 éves bolognai rendszerbe és azt csinálja immáron 2 éve, ha nem több, a diplomamunkáját se írta meg, ne beszélve az államvizsgáról. Ő a bátyám, de vele szemben se gondolom másképp, mint hogy felesleges amit csinál és már rég ki kellett volna vágni az egyetemről. Van helyette szerintem 10 másik aki el tudja és el is akarja végezni. 

Szumma szumárum, azt gondolom, hogy aki akart, elment eddig is egyetemre és ez nem pénz kérdése, az eladósodásról meg csak annyit hogy tudja mindenki hogy a diákhitelnek mik a következményei, egy andragógia szak elvégzésre aki felveszi arról megvan a véleményem, akinek meg nem pálya a több milliós fölös diákhitel, az ha nem is maradéktalanul nélküle de legalább kiegészítésként elmegy dolgozni. Lehet hogy akkor nincs minden héten fenn a fészbúkján 15 kép a heti 3 party-ról, de legalább nem egy értéktelen diplomás, adósságban úszó, pályakezdő és még állás közelről nem látó fiatal lesz belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://blast.blog.hu/api/trackback/id/tr1003333608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása